Verslag dag 17 - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van WilmaenMax cc - WaarBenJij.nu Verslag dag 17 - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van WilmaenMax cc - WaarBenJij.nu

Verslag dag 17

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg WilmaenMax

21 September 2017 | Canada, Ucluelet

Hoe mooi is het om op je 60e verjaardag wakker te worden naast de liefde van je leven in het prachtige Canada. Het maakt mij erg gelukkig!! Na het ontbijt snel naar het Visitor Center om op internet te kunnen, internet mijn lijntje met thuis. 9 Uur tijdsverschil maakte dat ik thuis al lang jarig was en via WhatsApp stroomden dan ook de felicitaties binnen. De kinderen hebben allemaal voor me gezongen en met een blij gevoel kon ik deze dag beginnen. Dag 17 alweer van onze reis door Canada. Een volle dag om in de omgeving van de surfplaatsjes Ucluelet en Tofino door te brengen! De omgeving is vooral bekend door het Pacific Rim National Park Reserve. Dit populaire nationale park ligt aan de meest ruige kant van Vancouver Island en wordt gekenmerkt door fjorden, woeste rotspartijen en mystieke maanvormige stranden, omringd door een eeuwenoud gematigd regenwoud. Bij Wickaninnish Beach zijn we begonnen met een heerlijke strandwandeling langs de Pacific Ocean. Fantastisch mooi! Daarna doorgereden naar Tofino waar we lekker rondgeslenterd hebben. Veel zwarte beren komen in de nabijgelegen Clayoquot Sound, een gebied dat bekend staat om de eilanden en inhammen, bij eb het strand op om naar schelpdiertjes en andere lekkernijen zoeken. Helaas voor ons was het vandaag al om 7:30 uur “low tide” anders waren we beslist nogmaals met een boot meegegaan om beren te kijken.
We hebben lekker op een terras van de zon genoten en konden zelfs op de camping nog tot een uur of 6 buiten zitten. Daarna koelde het snel af. Weer een mooie dag voorbij. Morgen gaan we naar Victoria, op het zuidelijkste puntje van Vancouver Island waar we ook weer 2 dagen zullen blijven. No ca. 400 km te gaan! Zondag leveren we de camper in om nog een paar dagen in Vancouver te verblijven.
Liefs Max en Wilma!!

• 21 September 2017 - 19:11

Lisa:

Fijn dat je zo'n mooie verjaardag hebt gehad! En wat een leuk verslag weer!

• 21 September 2017 - 21:08

Marian:

Mooi, je verjaardag in een prachtig en ver land vieren en dat ook nog samen met je eigenste mannetje. Wat wil een mens nog meer???
    Nog veel plezier in Canada. De tijd lijkt af en toe voorbij te vliegen.
    Liefs, Marian

• 22 September 2017 - 11:56

Charles:

leuk je verjaardag zo te vieren! geniet nog maar het einde komt helaas in zicht!

!

• 22 September 2017 - 16:36

Rally:

Wat romantisch Wilma, naast de liefde van je leven (waar was Max?, nee hoor grapje, sorry Max). Nogmaals proficiat!