Zaterdag 16-09 - Reisverslag uit Kamloops, Canada van WilmaenMax cc - WaarBenJij.nu Zaterdag 16-09 - Reisverslag uit Kamloops, Canada van WilmaenMax cc - WaarBenJij.nu

Zaterdag 16-09

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg WilmaenMax

17 September 2017 | Canada, Kamloops

Zaterdag 16-09
Na een hele koude nacht is een nieuwe reisdag is aangebroken. Vandaag laten we Wells Gray Provincial Park achter ons en zijn we doorgereisd naar het plaatsje Cache Creek, dat in een ver verleden gloriedagen beleefde tijdens de Fraser Canyon Gold Rush. Via de prachtige Southern Yellowhead Highway volgen we de kronkelende North Thompson River tot aan Clinton waar we een tussenstop maakten. De route hier naartoe is onderdeel van de Gold Rush Trail en overal ademt dit nog de sfeer uit. 2 Maanden geleden waren hier nog volop bosbranden en alles geëvacueerd!! Het landschap van de ruige Canadian Rockies hebben we intussen allang weer achter ons gelaten. De ruige bergpieken hebben plaatsgemaakt voor een heuvelachtig en steppe-achtig landschap. Na Clinton vervolgen we de weg via de beroemde Trans-Canada Highway. In Cache Creek blijven we een nacht. De temperatuur is inmiddels weer een stuk milder geworden, geen temperaturen onder 0.
Wat een prachtig land is Canada om doorheen te reizen! We hebben al zoveel wisselende landschappen en weersomstandigheden meegemaakt! De ruimte en de prachtige natuur maken elke dag opnieuw veel indruk op ons. Wat zijn we toch bevoorrecht dat we zo’n mooie reis maken!!

• 17 September 2017 - 17:47

Lisa:

Leuk verslag weer! Geniet er nog even van!

• 17 September 2017 - 19:15

Jan En Carla:

Wat een geweldige reis , ik ben heel benieuwd wat jullie nog mee gaan maken op deze reis. Heel veel plezier toegewenst en tot over een aantal weken.