Zondag 10-09 - Reisverslag uit Banff, Canada van WilmaenMax cc - WaarBenJij.nu Zondag 10-09 - Reisverslag uit Banff, Canada van WilmaenMax cc - WaarBenJij.nu

Zondag 10-09

Door: Wilma

Blijf op de hoogte en volg WilmaenMax

12 September 2017 | Canada, Banff

Banff!!
Rijdend naar Banff werd de rook er niet beter op. Uiteindelijk begon het te regenen. Onderweg 2x gestopt om een trail te lopen. De 1e was bij Dog’s Lake en de 2e bij Marble Canyon. Beide routes waren prachtig, jammer van het weer. Maar ja, we zijn tenslotte niet van marsepein!
De camping hier in Banff is echt mega, megagroot. Een heel dorp zonder Hook up (elektriciteit en water) en een heel dorp (waar wij staan) met alle services. Alleen geen internet, dat dan weer niet. Ons geïnstalleerd voor de nacht, verwarming aan (ja dit keer doet ie het goed Jos en Moon!!) en gegeten. Uiteraard mag nergens gebbqd worden! En Jos, dit keer heb ik ook mijn jas bij me en al nodig gehad!! Want er viel, regen, regen en nog eens regen!! Niet te laat gaan slapen want moe zijn we na zulke intensieve dagen.
Vanochtend was het droog en we zagen blauwe lucht, dat was veelbelovend. We wilden een stuk gaan rijden, richting Lake Minnewanka. Kijk naar de foto’s en dan zien jullie blauwe luchten en zon! Ook hier een heerlijk stuk gewandeld. Wel was het freezing cold maar zon en géén rook!! Wat een verademing!! Eindelijk zagen we dan de blauwe meren met blauwe luchten, mooi hoor!!
In de middag zijn we vanaf de camping met de bus naar Down Town Banff gegaan. Het plan was om de met de Banff Gondola naar de top van Sulphur Mountain (2451m hoog) te gaan en daar van het uitzicht te gaan genieten. Strakblauw en zon, het was werkelijk adembenemend mooi!! Wederom, de foto’s spreken voor zich. Daarna in Banff op een terras van een biertje en een lekker hapje genoten. Moe maar zeer voldaan over deze prachtige dag. En…we zagen een Airdale terrier, de tranen sprongen gelijk in mijn ogen. Want behalve al onze kids missen we onze Emma ook heel erg. Praatje gemaakt, hond geknuffeld en foto’s van onze Emma laten zien.
Morgen (maandag) vertrekken we uit Banff naar Nordegg (richting Jasper). Ook nu staat er weer een mooie route gepland langs Lake Louise en Morraine Lake. Nog steeds geen beren gezien!! Wel bearspray gekocht (een soort pepperspray voor beren). Bij Lak Minnewanka mochten we een heel stuk tot 15 september niet met z’n tweeën wandelen en alleen als je in het bezit was van deze spray. Ervoor gekozen dit stuk niet te wandelen.
Dank voor jullie reacties, steeds leuk om te lezen als we internet hebben.
Liefs, Max en Wilma

• 12 September 2017 - 08:18

Anja:

wat fijn om nu wat positievere berichten te lezen omtrent het weer.
    En ja, de foto's spreken voor zich.
    Prachtig hoor, genieten jullie nog maar fijn van deze mooi reis.

gr. Anja en Freek

• 12 September 2017 - 08:31

Marianne:

Hoop op 'rookvrije' dagen vanaf nu voor jullie. Mooie foto's!!
    Geniet maar lekker, ik geniet van jullie verslagjes en foto's❤️Marianne